021-66317072-3
info@tohidmetal.com

:اهمیت پوشش آبکاری (گالوانیزاسیون) در تسمه آجدار گالوانیزه

 

تسمه  آجدار گالوانیزه خاک مسلح به عنوان یک جایگزین مناسب و اقتصادی برای فولاد ضد زنگ محسوب شده .این پوشش برای کاربردهایی طراحی می شوند که نیاز به مقاومت خوردگی بالا و طولانی مدت،  همچون مدفون شدن در خاک برای بازه زمانی طولانی تر مورد نیاز است. الکترونگاتیویته بالاتر فلز روی نسبت به آهن سبب می شود که مقاومت به خوردگی سطح  ملزومات خاک مسلح  به میزان بهینه تامین گردد. ( تسمه  آجدار گالوانیزه  خاک مسلح  که بدون در نظر گرفتن عملیات آبکاری و پوشش کاربردی  در  خاک مدفون می شوند سبب کاهش طول عمر المان مسلح کننده خواهد شد).

 

 

گالوانیزه به چه معناست؟  گالوانیزه، آهنی است که با فلز روی پوشیده شده و اصطلاحا” آبکاری  و به مقاومت بالا رسیده است .  روی   باعث می شود آهن از هرگونه زنگ زدگی در امان بماند و به عمر آن اضافه شود. گالوانیزه به دلیل مقاومتی که دارد در نزد مشاورین و طراحان عمرانی دارای محبوبیت است و قدمت آن را می توان به حدود 150 سال پیش نسبت داد. در ادامه ی این مطلب به ارائه ی اطلاعات بیشتری درباره گالوانیزه در مبحث  دیوار خاک مسلح  ، گالوانیزاسیون و ویژگی های آن می پردازیم. امروزه مقدار زیادی از فلز روی تولیدی در جهان برای پوشش گالوانیزه مصرف می شود. به فرایند گالوانیزه شدن ، گالوانیزاسیون می گویند

 

آهن در وان مذاب روی با دمای حدود ۴۶۰ درجه سانتی گراد غوطه ور شده و بعد از خارج شدن قطعه روی ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای سخت و مقاوم نسبت به زنگ زدگی را ایجاد  می‌نماید. این عملیات آهن را نسبت به زنگ زدگی مقاوم می سازد. گالوانیزاسیون تسمه آجدار  به روش غوطه وری گرم در واقع یک پوشش است که در این روش آهن یا فولاد در وان مذاب روی فرو رفته تا از نظر ضخامت لایه و طراحی مناسب با مقاصد مجری خاک مسلح  و   مشاور خاک مسلح  آماده باشد.

 

تسمه  آجدار گالوانیزه خاک مسلح به عنوان یک جایگزین مناسب و اقتصادی برای فولاد ضد زنگ محسوب شده .این پوشش برای کاربردهایی طراحی می شوند که نیاز به مقاومت خوردگی بالا و طولانی مدت،  همچون مدفون شدن در خاک برای بازه زمانی طولانی تر مورد نیاز است. الکترونگاتیویته بالاتر فلز روی نسبت به آهن سبب می شود که مقاومت به خوردگی سطح  ملزومات خاک مسلح  به میزان بهینه تامین گردد. ( تسمه  آجدار گالوانیزه خاک مسلح  که بدون در نظر گرفتن عملیات آبکاری و پوشش کاربردی  در  خاک مدفون می شوند سبب کاهش طول عمر المان مسلح کننده خواهد شد).

 

 

سطح  ملزومات آهنی  یا تسمه های  خاک مسلح   باید قبل از انجام فرآیند گالوانیزه گرم ، به خوبی تمیز شود. به طوری که تسمه آجدار خاک مسلح ، زبانه  و وصله های خاک  مسلح بتواند به راحتی با مذاب روی  واکنش دهد. آماده سازی  نامناسب سطح معمولا مهم ترین عامل پیدایش عیب در تسمه آجدار گالوانیزه خاک مسلح است.

این مجموعه (صنایع فلزی توحید)  با بهره گیری از بهترین افراد و بالاترین کنترل کیفی، عملیات آبکاری را مطابق با تمامی پارامترهای استاندارد یک پروژه  دیوار خاک مسلح  عمرانی ، به تولید می رساند.

استفاده از تسمه ها و اقلام فولادی  بدون گالوانیزه درعملیات خاک مسلح سبب فرسایش سریع ملزومات مسلح کننده می شود. وهر چند که پوشش روی، از قطعات    خاک مسلح   فولادی در برابر خوردگی محافظت می کند، اما تماس و برخورد های شدید قطعه گالوانیزه شده  با سایر اقلام و تجهیزات  سازه و کارگاه  ، که اغلب با سهل انگاری نیروی انسانی رخ می دهد ، خطر خوردگی و زنگ زدگی را افزایش خواهد داد.

 

 این زوج دوفلزی ، با تسریع خوردگی  پوشش روی، می تواند  تسمه آجدار  و یا پیچ های گالوانیزه شده را نیزتخریب کند. تولید و استفاده تسمه های بدون آبکاری در دیوار خاک مسلح  موجب کاهش ضریب اطمینان پروژه های عمرانی خواهند شد.

 

در نظر داشته باشید  مجموعه فولاد توحید (توحید متال )  در هر پروژه اجرایی دیوار خاک مسلح  و گلدان های خاک مسلح چه از لحاظ تامین مصالح وهمچنین مجری خاک مسلح و چه در زمینه مشاوره   دیوار خاک مسلح  در کنار شما و اهدافتان ایستاده ایم .

 

ما را بیشتر دنبال کنید در: https://www.instagram.com/tohidmetal/