021-66317072-3
info@tohidmetal.com

تسمه آجدار غیر استاندارد خاک مسلح :

خاك مسلح از لحاظ رفتاری همچون بتن آرمه عمل می کند ، خواص و ضعف های  مكانيكي خاك را در جهتي كه خاك بيشتر در معرض فشار و نیرو قرار گرفته بهبود مي‌بخشد.

خاك بوسيله اصطكاك، نيروهاي وارد را به تسمه های آجدار  منتقل مي‌كند و جوشنها تحت كشش قرار مي‌گيرند. در واقع اینگونه است كه خاك در جهاتي كه تسمه ها و وصله های آجدار گالوانیزه قرار گرفته‌اند داراي چسبندگي باشد و ميزان اين چسبندگي با مقاومت كششي پارامترهای فولادی گالوانیزه نسبت مستقيم دارد. لذا این نسبت به خودی خود وابستگی مستقیم به میزان عرض و ضخامت تسمه های فولادی آجدار دارد که همگی باید با محاسبات و استاندارد های آیین نامه ای مبحـث خاک مسلح مطابقت داشته باشد.

همچنین نوع آج و سایز قسمت های برجسته که عمل اصلی درگیری با توده خاک مسلح را دارند ، کاملا بر اساس اصول طراحی و استاندارد تسمه های آجدار گالوانیزه خاک مسلح می باشد ،که  باید به صورت آج دو طرفه طراحی و تولید شود و استفاده از اقلام و ورق های فولادی مشابه با این نوع تسمه ها در پروژه ها باعث خسارات جبران ناپذیری به کارفرما ها و پروژه های زیر ساختی کشور  می شود.

(در تصویرمتاسفانه مشاهده می شود که گاهاً از ورق های آجدار با فرم های متفرقه و یا ورق های برجسته یکطرفه در پروژه های عمرانی به جای تسمه های آجدار دو رو استفاده می شود)